Adam en Eva

Ds. G.A. van den Brink / Geen reacties

Vraag

Waarom zijn Adam en Eva de eerste mensen? Welke huidskleur hadden ze? En waarom is er zoveel diversiteit in huidskleur en genetische verschillen als wij allemaal afstemmen van twee mensen?

Antwoord

Beste vragensteller,

De Bijbel vermeldt dat twee concrete, historische personen (Adam en Eva) de eerste mensen waren. Welke genen zij hadden en welke bijbehorende huidskleur, weten we niet. Er zijn biologen die veronderstellen dat de genetische rijkdom van de eerste mensen veel groter is geweest dan die van ons nu. Door uitsterving, selectie en mutaties is de zogenaamde genenpool veel kleiner geworden. Of dat werkelijk zo is, weten we niet. De Heilige Schrift vertelt vooral dat Adam en Eva in moreel opzicht volstrekt zuiver waren, en dat dit door de zonde totaal verkeerd is geworden.

Met vriendelijke groet,
Ds. G. A. van den Brink

Lees meer artikelen over:

AdamEvahuidskleur