Om nieuw hart bidden

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Als je bekeerd bent, is het dan zonde om om een nieuw hart te bidden?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Inderdaad, want daarmee misken je het werk van de Heilige Geest. Tenminste, als je bekering bedoelt in de zin van wedergeboorte. Je mag wel bidden om levensheiliging en kracht om je roeping en verkiezing vast te maken (2 Petr. 1:10). De hulp van de Heilige Geest is ook na onze bekering/wedergeboorte onmisbaar om te voorkomen dat we (opnieuw) in de zonde vallen en zo geen zoutend zout en lichtend licht meer zijn.

Zie ook: https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/15691/bidden-om-geloof/

Redactie Vragenrubriek

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

2 reacties
plderoos
Inderdaad!!! En het is nog erger om je wijs te maken dat je, terwijl je al gelooft, nog een nieuw hart nodig hebt!!!
MUS
De uitdrukking 'een nieuw hart' staat tweemaal in de Bijbel:
Ezechiël 18:31 Werp al uw overtredingen, waarmee u overtreden hebt, van u af en maak u een nieuw hart en een nieuwe geest. Waarom zou u sterven, huis van Israël?
Ezechiël 36:26 Dan zal Ik u een nieuw hart geven en een nieuwe geest in uw binnenste geven. Ik zal het hart van steen uit uw lichaam wegnemen en u een hart van vlees geven.
In de eerste tekst wordt Israel opgeroepen om een nieuw hart te maken, in de tweede tekst belooft God het hen te geven.
En bekeerd bent... ik kom in de Bijbel alleen in de actieve vorm (bekeerd hebt) tegen!