Fantaseren over huwelijk

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Laatst had ik een goed gesprek met een vriendin (19). We waren erg open tegen elkaar en ze vertelde me het volgende. Ze verlangt al lange tijd naar een vriend, maar heeft nog nooit een relatie gehad. Ze is best onzeker over zichzelf en ze vertelde dat ze sinds een aantal jaar veel fantaseert over hoe het zal zijn om later getrouwd te zijn. Ze zei dat ze vaak als ze in bed ligt tegen haar 'man' praat (dat is dus pure fantasie) of ze stelt zich voor hoe ze samen in bed liggen, dat soort dingen. Daarnaast vertelde ze me dat ze een gezin gemaakt heeft, zichzelf een andere naam gegeven heeft en een verhaal bedacht heeft bij die persoon. Dat 'speelt' ze dan vaak 's avonds. Ze heeft dit nog nooit tegen iemand verteld en durfde het dus eigenlijk ook niet tegen mij te vertellen. Ik ben heel blij dat ze me vertrouwt, maar ik heb geen idee of dit normaal is of niet. Ik weet niet goed hoe ik ermee om moet gaan. Is dit goed? Kan dit? Heeft het ermee te maken dat ze nog nooit een relatie gehad heeft, maar dat ze er wel enorm naar verlangt?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat fijn dat je vriendin jou zo vertrouwt dat ze je haar geheimen vertelt. Probeer er in eerste instantie maar luchtig en met humor op te reageren. Dromen we niet allemaal op z’n tijd over de prins op het witte paard? Wanneer je merkt dat haar verlangen naar een relatie zodanig ongewone vormen aanneemt dat haar reacties echt abnormaal worden, kun je haar altijd nog voorstellen om met een deskundige te gaan praten. Zolang zij echter zoiets niet wil, kun jij weinig anders doen dan er te zíjn. Misschien kun je iets bijdragen aan het mogelijke ontstaan van een relatie door samen 'uit te kijken' naar een aardige vriend voor haar, maar dat vergt veel tact van jou!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

fantasiegeheim
2 reacties
Daniel
s'nachts droom/fantaseer ik dat ik in het Nederlands-elftal speel of stoer door de jungle banjer, dan droom/fantaseer ik over hoge bergen en diepe dalen. Ook droom/fantaseer ik over mijn geliefde en over onze hond.
Beste vragenstelster, zijn het jouw dromen/fantasieën en niet van je vezonnen vriendin?
Wij hebben een groot houten bed waar ik heerlijk in kan dromen en fantaseren, dat is geen probleem, wat wel een probleem is heb ik eens in een boek gelezen. Een man dekte de tafel voor twee, deed net alsof er iemand naast hem zat. Dan ga je wel te ver, fantaseren is leuk, als het maar niet tegen de tien geboden ingaat.
Sliedrechtman
De joodse humorist (en overlevende van de holocaust) Max Tailleur had een grap gemaakt.
"Wat is het verschil tussen een optimist en een pessimist? Een optimist stelt zich heel veel voor van het huwelijk. Een pessimist is een getrouwde optimist !
Straks heb je een man waar je niet openhartig kan praten... Ach ja dan staan er wel een dozijn hulpverleners klaar. Of stuur een mail naar refoweb.