Pijnlijke tepel

dr. Nomen Nescio / 2 reacties

Vraag

Mijn dochter van tien jaar heeft sinds kort een pijnlijke tepel aan de rechterkant. Als ze het aanraakt gaat ze door de grond. Je voelt een behoorlijk harde schijf in de tepel, of onderliggend, ook geeft het spanning naar de oksel. Er is nog geen borstgroei te zien en aan de linker borst heeft ze niets. Weten jullie wat we eraan kunnen doen?

Antwoord

Geachte vragensteller,

Ik denk dat u aan deze aandoening weinig zelf moet doen. Wel lijkt het mij verstandig om het aan een huisarts te laten zien om zodoende een goede diagnose te kunnen stellen.

Lees meer artikelen over:

borst(en)pijn
2 reacties
vlokje
Dhr. de Vries spreekt over een aandoening, ik zou het liever een verschijnsel willen noemen.
Een aandoening hoeft het beslist niet te zijn, lijkt me zelfs van niet.

Onze dochter had hier exact hetzelfde. Nog geen borstgroei, wel erge pijn aan maar één kant, en een verdikte tepel. Wij erg bezorgd naar de huisarts, die laconiek constateerde dat dit de beginnende puberteit was.
Dit bleek ook zo te zijn, na enige tijd begon het aan de andere kant hetzelfde, en de erge pijn verdween in korte tijd, terwijl de borstjes ook gingen groeien.
Maar ga voor uw gemoedsrust naar de huisarts, dan heeft u zekerheid.
bootje
Ja naar de huisarts......