Verkering uitmaken na geslachtsgemeenschap

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Kan ik mijn verkering uitmaken als ik al met degene geslachtsgemeenschap heb gehad?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ik vind dat wanneer je eenmaal gemeenschap hebt gehad, je eigenlijk de verkering niet meer uit mag maken. Je bent immers toch als man en vrouw met elkaar omgegaan. Aan de andere kant kun je twee jongen mensen bij wie de verkering niet goed meer gaat, ook weer niet verplichten om nu toch met elkaar te gaan trouwen. En zo kom je dus in een spanningsveld terecht.

Als ik jullie was, zou ik samen toch nog eens heel goed de dingen doorspreken hoe jullie staan ten opzichte van elkaar. Ik neem aan dat jullie toch echt plannen hadden om ook met elkaar te gaan trouwen, je gaat toch ook weer niet "zomaar" met elkaar naar bed.

Waarom ging het minder tussen jullie? Beklemt het jullie misschien teveel dat jullie door die gemeenschap nu het gevoel hebben wel "verplicht" te zijn met elkaar te trouwen? Probeer samen eens de dingen op een rijtje te zetten. Want als het uit gaat, ben je er ook zomaar nog niet. Ik denk, dat je juist omdat je met elkaar naar bed bent geweest, de ander toch ook niet zomaar uit je gedachten zult kunnen wissen. Maak het dus niet te snel uit. Als je er samen niet uitkomt, kun je ook nog altijd een "wijs iemand" in vertrouwen nemen en hem/haar advies vragen.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

seksualiteit voor het huwelijk