Vriend wekt zaadlozingen op

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik loop al een tijdje met een vraag rond, maar ik weet niet goed hoe ik 'm stellen moet! Ik heb al ruim 1,5 jaar verkering, maar mijn vriend heeft mij een paar weken geleden verteld dat hij zichzelf regelmatig bevredigde om zaadlozingen op te wekken. Hij vertelde ook dat het eigenlijk een verslaving was en dat hij er ook echt van af wil, maar het lukt steeds maar niet! Hij doet het bijna elke avond!

Ik weet eigenlijk niet hoe ik daar nou op moet reageren en hoe kan ik hem helpen om hem daar van af te helpen... of is het eigenlijk helemaal niet erg dat hij zichzelf bevredigd! Ik vind het erg moeilijk en hoop dat u een advies voor mij heeft!

Antwoord

Ik denk dat het voor je vriend heel moeilijk is geweest om dat eerlijk tegen je te vertellen. Dat het af en toe tot zelfbevrediging komt, is te begrijpen omdat seksuele gevoelens heel erg hevig kunnen zijn, zeker voor jongens. Dat hij er aan verslaafd is geraakt, is jammer. Je moet wel de baas zijn over je lichaam en niet andersom. Misschien is het ook wel heel erg moeilijk om er ineens mee te moeten stoppen en mislukt het daarom.

Je zou hem kunnen adviseren het steeds minder te doen zodat het voor hem is te overzien. Dat het er dan uiteindelijk af en toe toch nog van komt, moet je hem niet kwalijk nemen. Het is voor hem al een hele opluchting dat hij er met jou over kan praten en hiermee geeft hij ook blijk van vertrouwen in jou.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

zelfbevrediging