G-Star of G-Sus

Redactie Refoweb / 6 reacties

Vraag

Ik hoorde dat het kledingmerk G-Star afgeleid is van de naam van de Heere Jezus. Klopt dat?

Antwoord

Bedoel je soms het kledingmerk G-Sus? Zie onderstaande urls:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/320

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/318

6 reacties
Swimmie
Mmm... wat zijn de bedoelingen van de ontwerpers van zo'n naam? Waarom kiezen ze zo'n naam? Heeft dat invloed op de gebruiker van zo'n product?

Maar trek het eens breder. 'k Heb eens gehoord dat Nissan een japanse god is ofzo... Mag ik dan geen Nissan rijden?
En wat dacht je van Apple? Wie wil er nu een laptop met het symbool van de zondeval op z'n schoot hebben?
Tja... daar hoor ik nooit iemand over...
Waarschijnlijk zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen, ze schieten me even niet te binnen.
QuadCoreInside
Ja, zo kun je alles wel relativeren. Als je de twee artikelen leest waarnaar hierboven verwezen wordt, kun je gevoegelijk stellen dat het dragen van kleding van dit merk gelijk staat aan vloeken (of de Naam des Heeren ijdel gebruiken)
Swimmie
@vierkernvanbinnen: wie zegt dat ik relativeer? Ik bedoel alleen te zeggen: is het niet wat te gefocust? Hetzelfde geldt toch voor het apple-logo? Waarom is dat zo vormgegeven? Zit daar ook geen 'boven God staan' idee achter? Enz... Maar ik ben nog niemand tegengekomen die geen apple/iPod/iPad enz. wil hebben om dat logo.

Ik zeg niet dat het G-sus naam/logo niets betekent.

En of het vloeken is... In spaanstalige landen komt de voornaam Jezus (weet niet precies de spelling in het spaans, Jesus of Gesus ofzo) veelvuldig voor. Is dat vloeken? En wat als je Jozef heet?

Ik zeg alleen: staar je niet blind op het één terwijl je het andere vergeet.
Voorbeeld: staar je niet blind op Deut. 22:5 terwijl je Deut. 22:11 vergeet (geen discussie hier over deze onderwerpen, maar over het eerste hoor je (bijna) heel refo-world, over het 2e hoor je nooit).

Snap je?
Cloudsadmirer
@Swimmie, misschien hadden Adam en Eva wel een hap van een banaan genomen!

En ik heb weleens gehoort dat het logo van Gsus een doornenkroontje is, klopt dat? Daar staat volgens mij nog iets over in Openbaring.
sis
@Rinske, klopt het logo van dit merk is een doornenkroon. Persoonlijk zou ik niks van dit merk aantrekken. Je spreekt het uit als Jesus en dan met het merkje erbij... zegt mij genoeg.
vrouw78
Wat betreft het merk G-Sus, is het voor mij duidelijk. Echter boven de vraag staat ook G-star. Daar lees ik in het antwoord niks over. Ik heb dat laatste nooit in verband gebracht met het eerste. Is er iemand die weet waar G-star op duidt?