Dyslexie en noten lezen

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Wie heeft ervaring met dyslexie en is het toch gelukt om noten te leren lezen?

Antwoord

Deze vraag lijkt ons uitermate geschikt voor ons forum: https://forum.refoweb.nl

4 reacties
QuadCoreInside
Ik. Een oud-medestudent van me heeft namelijk dyslexie (ik heb er dus ervaring mee), en ik heb noten leren lezen. :-P

Je bedoelt waarschijnlijk: "Wie heeft er dyslexie en is het toch gelukt om noten te leren lezen?"
lbos
Zelf heb ik dyslexie dus moeite met het lezen van noten. Daarom speel ik veel met akkoorden, standaard grepen met linker of rechter hand. Als je hier veel mee oefent kan je bepaalde grepen anders pakken waardoor je het "verschil" bijna niet hoort. Succes
Joyce
Heb een dochter die dyslexie heeft en wel noten heeft geleerd.
Heeft waarschijnlijk meer tijd nodig maar het kan wel.
Jedidja1
Zelf heb ik ook dyslexie en inderdaad ook heel veel moeite met noten lezen. Ik heb het op jonge leeftijd wel geleerd (gelukkig) maar ik kan de noten geen naam geven. Daaraast kan ik maar 1 'systeem' onthouden, alleen hoe ik noten geoctaveerd speel, en dus al helemaal geen twee balken tegelijk, zoals bij piano of orgel. Als je heel lang door oefend, gaat het steeds iets beter. Dus, als je een beetje extra doorzettingsvermogen hebt, zal het wel gaan lukken! Succes ermee.