Vertellen over je eerdere seksuele ervaringen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Stel je hebt verkering. Moet je je nieuwe vriendin dan vertellen over je eerdere seksuele ervaringen? Ook als deze zondig zijn, bijvoorbeeld hoererij?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ik denk dat je het moet vertellen. Als je gaat trouwen met elkaar, dan mag je geen geheimen meer hebben voor elkaar. Ik begrijp wel dat het heel moeilijk zal zijn om het aan je nieuwe vriendin te moeten vertellen.

Ik denk dat je dat het beste per brief kunt doen, zodat die ander even de tijd krijgt hoe ze er op moet reageren. Want als je zoiets mondeling meedeelt, dan moet de ander meteen reageren en dat is niet makkelijk. Ik denk dat het wel verschil uitmaakt of je er (oprecht) spijt van hebt of niet, maar het zal zeker een teleurstelling voor haar zijn en ze zal er ook echt even tijd voor moeten kunnen krijgen om dit te verwerken. Het maakt toch ook nog wel verschil uit of dat iemand in een vorige verkering op gemeenschap heeft gehad of dat iemand naar de hoeren is geweest.

In het eerste geval houd je heel veel van elkaar en is het op een gegeven moment te ver gegaan. Als je naar de hoeren gaat, dan draait het zo helemaal alleen om het seksuele, zo losgekoppeld van de liefde, dat dat toch nog weer moeilijker te verwerken zal zijn voor je nieuwe vriendin.

Wacht er ook niet te lang mee om het mee te delen, want anders staat het maar tussen jou en haar in.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

verkering