Pornosites

Ds. A. Th. van Olst / 10 reacties

Vraag

Beste dominee Van Olst. Ik heb uw advies in de Telegraaf gelezen over het achter de computer zitten als mij vrouw al naar bed is. Nu heb ik begrepen dat mijn vrouw ook niet vies is van wat visuele stimulatie en vind ik op haar computer ook wel eens pornosites in de historie van de webbrowser. Wat luidt uw advies?

Antwoord

Ds. Van Olst sluit zich aan bij eerdere antwoorden die gegeven zijn in deze rubriek inzake het kijken naar porno. Om die te vinden, gebruik ons zoekprogramma.

10 reacties
Lexus
Ook vrouwen kijken op grote schaal naar porno maar weten dit veel beter te verbergen dan de mannen. Dit heeft alles te maken met het taboe op porno voor vrouwen. Er zijn momenteel echter wel degelijk zeer veel seks/pornoverslaafde vrouwen. Dit kwartje is bij de meeste dominees echter nog niet gevallen!
Vrouwen die klagen over het pornokijken van hun man/vriend kijken vaak ZELF OOK!
Cloudsadmirer
Vraagsteller, word het geen tijd dat jullie met elkaar in gesprek gaan? Jullie zitten elkaars geschiedenis te bekijken zo lijkt het en daar word dan een vraag uit gesteld. Gooi het open en praat met elkaar!
Daniel
Helemaal eens met @Rinkse, ik had ook al zo'n reactie gegeven, maar helaas zal ik wel weer te ver zijn gegaan in mijn enthousiasme, daarvoor bied ik mijn verontschuldigingen aan.
Maar ik ben het helemaal eens met Rinkse.
Roozemond
Ongeacht of man of vrouw het doet, het is altijd fout.
henkie
Dit is inderdaad het beste antwoord op zo'n strikvraag.
vlokje
Elkaar controleren en wantrouwen in een relatie vind ik al een teken aan de wand. In plaats van deze materie uit te gaan diepen, kun je inderdaad beter eens heel eerlijk bij jezelf nagaan waarom je dacht je vrouw te moeten controleren. Tien tegen één dat er aan beide kanten meer aan de hand is.
Verder voor oa Roozemond: Is een 'fout' bij de ene partij een op zichzelf staand iets? Ik blijf erbij dat er altijd aan 2 kanten iets aan de knikker is in dergelijke dingen. Het is zó gemakkelijk om degene die tegen de lamp loopt de volle schuld in de schoenen te schuiven. Er is gewoon een totaalplaatje, waarbij ieder zijn eigen volle verantwoording heeft. Ga op zoek naar je eigen aandeel, en je merkt dat je de schuld van de ander helemaal niet meer zo gewichtig vindt.
O, de heerlijke vergevingsgezinde kracht van zelfontdekking...
waldboy
@vlokje-je bent met voor met jouw reactie. Ben het volkomen met je eens!
Roozemond
@vlokje, ik denk dat je mijn reactie verkeerd geïnterpreteerd hebt. Idd. is dat een teken aan de wand, maar ik bedoelde puur de daad op zich, die vind ik grondig fout. Gezien dan de situatie als man/vrouw, als getrouwd en samenlevend stel, dan is er idd. iets grondigs mid.
Roozemond
'mid' is uiteraard 'mis'.
marianne1188
Seksuele onreinheid is een gruwel in de ogen van God, lees de bijbel er maar op na.. wat voor een straffen er toen opstonden. Ook brengt porno een leugen in je relatie( mijn man was 15 jaar verslaafd aan porno, ik weet dus waar ik over praat) Als jullie dit in je relatie nodig hebben is dit grondig mis.. dus ook niet samen kijken.
God heeft seksualiteit gegeven als iets moois tussen man en vrouw. AAn God belijden en vrij gemaakt worden van de zonde van porno, en hulp zoeken van buitenaf is de enige manier om rein te kunnen worden.