Leesbare brief van Christus

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Hoe zou ik nou op m'n werk (onchristelijke instelling, cliënten en personeel) concreet een leesbare brief van Christus kunnen zijn? Ik breng er namelijk maar heel weinig van terecht! Ik zou hier ook willen groeien in mijn leven met God.

Antwoord

Zie voor het antwoord deze url.

2 reacties
waldboy
Leef zoals Christus van je vraagt.
Doe niks geforceerd of omdat het moet.
En als het niet kan, spreek er zelfs niet over.
Meer kun je niet.
AHHK76
Jouw vraag is de mijne. Alleen mijn vraag betreft niet mijn werk maar onze straat...
Je kunt er krampachtig in worden, dat ben ik ook geweest. Voor mijn gevoel deed ik niks en schoot ik aan alle kanten tekort. Ik werd hier heel gespannen van!
Maar wij moeten beseffen: Wij zijn geen redders van de mensen, de Heere Jezus is de Redder der wereld.
Daarom geldt dat wij, naar ons vermogen, onze talenten mogen gebruiken in de dienst van de Heere. Maar niet meer dan dat en niet ten koste van alles!
Allereerst: Als we zitten aan Jezus voeten, zoals Maria deed.. (Lukas 10) Dan kunnen we uitdelen van hetgeen wij van God ontvangen. Anders zijn we bezig met actie, terwijl we het belangrijkste vergeten, onze eigen relatie met God.
Verder: Mogen we als Martha en Dorkas anderen dienen, zodat anderen weten dat we er zijn voor hen en daarmee iets kunnen laten zien, van Gods liefde en onze naastenliefde.
Tenslotte: Wees als Jezus bereid de voeten van anderen te wassen... De oren van anderen wassen (kritisch zijn) is niet moeilijk. Voeten wassen vraagt nederigheid. (Dat is iets anders dan over je te laten lopen, want dat hoeft ook niet.) De Heere Jezus at met hoeren en tollenaren, wij zijn niet beter dan anderen.

Als je zo bezig bent, dan zien mensen dat je anders bent... Het zit niet in grote dingen, juist vaak in kleinere dingen, zien mensen wie je bent. Ik heb ontdekt dat juist die kleine dingen toch gezien en gewaardeerd worden, terwijl ik dacht dat het niks was...!
Verder wil ik je nog wijzen op de volgende tekst: Johannes 15 : 5: Ik ben de wijnstok, u de ranken: Wie in Mij blijft en iIk in hem, die draagt veel vrucht, want zonder Mij kunt u niets doen.
Dus jouw taak: voeding ontvangen van de wijnstok, dichtbij God blijven. Dan zul je vruchten dragen...! Zonder Hem kun je niets doen. Dan zul je ervaren wat in Hosea 14: 9 staat: Dat je vruchten draagt door Hem. In Efeze 2 : 10 staat ook dat God onze goede werken voorbereidt heeft. Zijn zegen toegewenst!