Leuke jongen wil niet alleen afspreken

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben 14 jaar en een jongen van 15 vindt me leuk en ik hem. We hebben binnenkort wat afgesproken, maar ik weet dat hij érg verlegen is. Hij is altijd met z'n vrienden en wil ook met hen erbij wat afspreken. Zijn vrienden vertelden me dat hij me erg leuk vindt Ook zei hij in een smsje dat hij me lief vond toen hij bij z'n vrienden was. Maar ik vind het denk ik leuker als ik ook een keer met hem alleen ben. Of is dat niet zo logisch voor de eerste keer? Maar we weten wel dat we elkaar leuk vinden, dus ik vraag me af waarom hij niet alleen durft.

Heeft u een idee? Of zou hij bang zijn om te zoenen? Ik zou het denk ik wel erg fijn vinden om te zoenen, maar niet als zijn vrienden erbij zijn. Ik heb nog nooit echte verkering gehad en ik ben eerlijk gezegd ook wel een beetje 'bang' om te zoenen, want ik weet niet hoe het moet. Kunt u me helpen?

Antwoord

Het is heel fijn dat jullie van elkaar weten dat jullie elkaar graag mogen. Hij moet inderdaad wel erg verlegen zijn als hij alleen met je in contact durft te komen als z’n vrienden erbij zijn. En inderdaad is het ook niet niks voor een jongen om voor de eerste keer in z’n leven met een meisje op wie je verliefd bent, om te gaan. Dus ik zou er maar mild over denken. Na het eerste contact wil hij echt z’n vrienden er niet meer bij hebben, denk ik. In ieder geval zou ik dat als meisje dan zeker niet meer willen. Ik denk niet dat hij bang is om te zoenen of zo. Als het contact tussen jullie goed verloopt, komt dat vanzelf wel, misschien niet meteen de eerste keer, maar dan in ieder geval toch later. Forceer die dingen ook niet, want meestal gaat het allemaal vanzelf.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verlegenverliefdheid