Boek over christelijke verkeringstijd

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik, meisje van 19, heb bijna 2 maanden verkering. We zijn erg gelukkig met elkaar, maar toch hebben we beiden het gevoel dat we behoefte hebben aan een goed boek over de verkeringstijd. We hebben gekeken bij de Evangelische boekwinkel, maar de meeste boeken gaan of over het vinden van de ware, of over het voorbereiden op je huwelijk. Over de tijd daartussen konden we niets vinden (behalve het boekje van mevr. Hoek-van Kooten “Verkeringsperikelen: 50 vragen rond verkering”, daarvan heb ik de voor mij relevante vragen doorgelezen).

Bovendien handelt veel van de beschikbare informatie (ook hier bij deze vragen) over de noodzaak om jezelf rein te bewaren tot het huwelijk en daarvan hoeven we niet meer overtuigd te worden, daar waren we altijd al van overtuigd.

Informatie waar we wel naar op zoek zijn, is op het gebied van communicatie, naar elkaar toegroeien, algemene richtlijnen e.d. We hebben een prima relatie en er spelen verder geen grote problemen, maar de meeste informatie behandelt toch vaak allerlei problemen. Daarom mijn vraag of u ons een positief-christelijk boek kunt aanbevelen dat specifiek handelt over een normale, christelijke verkeringstijd (gesteld dat dat bestaat).

Antwoord

Eerlijk gezegd weet ik ook niet of een dergelijk boek bestaat. Hoewel ik zelf ook boeken schrijf, weet ik daardoor niet automatisch wat er verder zoal op de markt van jongeren verschijnt. Je kunt daarvoor het beste naar een christelijke boekhandel gaan en advies vragen aan de verkoper. Die krijgt allerlei boeken door z'n/haar handen en ook allerlei folders waar nieuwe uitgaven in staan. De christelijke boekhandelaar is daarvan het beste op de hoogte.

Alie Hoek-van Kooten