Kleine borsten

drs. J. de Jongh-van Hoof / 6 reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 23 jaar. Ik heb een probleem waar ik erg mee zit. Ik heb geen borsten en ben ook verder heel smal. Ik voel me soms een halve jongen. Ook durf ik absoluut geen verkering te 'nemen' omdat ik bang ben dat de jongen mij niet aantrekkelijk zal vinden. En ik denk sowieso dat mannen mij niet aantrekkelijk vinden. Ik draag altijd push-up bh's zodat het niet zo opvalt. Ik ben al wel bij de huisarts geweest maar die zegt dat de enige mogelijkheid een borstvergroting is door de plastisch chirurg, maar dat wil ik absoluut niet. De huisarts vroeg ook of ik wel regelmatig ongesteld was, maar dat is wel het geval. Wat kan ik aan dit probleem doen en zijn er eventueel nog pillen voor om er wat vrouwelijker uit te zien? Nu lijk ik net een wat langer kind.

Antwoord

In sommige families zie je allemaal grote borsten, in andere allemaal kleine borsten. Ook ik en mijn zussen zijn behept met cupjes A. Een push-up doet dan wel wat. Kleding en de kleur van kleding kan soms de borsten benadrukken of juist wegdrukken. Laat je hierin adviseren! Kleding bepaalt ook voor een deel of je als kind of als volwassen wordt gezien. Evenals iemands haardracht. Verder worden borsten groter bij gewichtstoename. Zwangerschap en borstvoeding helpen niet. Medicijnen alleen voor de groei van de borsten zijn er niet. Alleen een borstvergroting is een optie.

Of mannen je aantrekkelijk vinden is niet alleen afhankelijk van je figuur en het wel/niet hebben van borsten. Er zijn mannen die vallen voor slank en rank. Sommigen willen absoluut geen grote borsten en hebben genoeg aan een klein handje vol. Ik hoop dat de meesten uiteindelijk gaan voor je persoonlijkheid. Wanneer een jongen je afwijst alleen vanwege het niet hebben van borsten, moet je je erg afvragen of deze de ware voor je is!

Uit hetgeen je opschrijft, maak ik me wel zorgen om je zelfacceptatie. Daar kan je wel wat mee: je bent immers meer dan borsten!

Sterkte!

José de Jongh-van Hooff

Lees meer artikelen over:

borst(en)
6 reacties
Hanna
Door bv worden je borsten even wat groter, maar daarna gaan ze weer terug naar de 'eigen' maat...helaas!

Breast Gro Breast Firming Cream helpt je borsten te verstevigen en te liften,
maar weet niet of dit in jou geval wat zou zijn,
bij mij hielp het wel omdat mijn borsten vanwege borstvoeding 'slapper' waren.
o.a te koop bij de Tuinen.

Het is erg vervelend, maar mannen kijken echt wel verder dan alleen borsten.
Probeer je dat voor ogen te stellen...Sterkte!
Daniel
Soms reageer ik met een grapje of een beetje cynisch, maar nu niet.

Vrouwen/meisjes met kleine borstjes zijn aantrekkelijk als ze er leuk uitzien net zoals vrouwen/meisjes met grote borsten.
@ Hanna zegt dat het wel erg vervelend is, maar dat mannen verder kijken dan alleen borsten.
Sterker nog, er zijn veel mannen die kleine borsten mooi vinden, maar je kiest geen vrouw vanwege haar cupmaat.
Ik hoop dat vragenstelster haar zelfvertrouwen terug vindt.
Op onze afdeling was een meisje die stage liep en bijna geen borsten had, maar alle vrijgezelle jongens/mannen waren weg van haar. Ze was/is een leuke meid, aardig en lid van de Ger Gem. Maar velen vonden haar zo leuk.
Ook de niet christenen.
Het komt wel goed met deze vragenstelster.
waldboy
Je bent toch meer dan je borsten!
AHHK76
Beste jonge vrouw,
ik had zelf ook veel moeite mezelf te accepteren, op dit gebied, omdat ik ben zoals ik ben... Nee, ik heb geen cupje A maar E. Dat vond ik ook heel erg! Of je nu heel weinig of heel veel hebt, het is allebei moeilijk te accepteren! Er zijn "platte" vrouwen, die trouwen en "dikke". Probeer jezelf te accepteren zoals je bent!
Sta open voor de mensen om je heen en denk niet dat zij je niet accepteren om je uiterlijk. Je bent waardevol!
marc05
Hoi, ik hou precies van meiden zoals je beschrijft zoals je nu bent, smal enzovoorts en geloof me, die zijn er meer!
solide
ach, meisje, tis net wat dr. zegt. je zelfacceptatie. Let niet meer op je voorgevel. Als een jongen jou wil hebben, komt hij vanzelf op je af. Ik ken een vrouw, die had twee erwtjes. echt niks. bij de eerste bevalling waren alle bh's te klein. ze was o, zo blij dat het slonk. nu heeft ze een beetje overgehouden. Dus, je weet maar nooit wat je in de toekomst nog krijgt. maak je geen zorgen, zonde van je mooie jeugd. opvulling is nu een uitkomst. en.....jij krijgt het in ieder geval niet in je rug van te zwaar!die mensen zijn er ook,!ik wil je graag opfleuren. schouders recht hoor. een goede jongen neemt jou zoals je bent lieve ogen zijn veel belangrijker.ik ken een meisje die loopt met mandarijntjes.!laat het geen obsessie voor je worden! dat zou jammer zijn. probeer de voordelen ook eens te zien.als het je lukt! en dat gaat het.......