Elkaar bevredigen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Misschien komt deze vraag wel wat overeen met eerder gestelde vragen maar het is wel iets waar we mee zitten. Wij zijn een jong stel van 18 en 21 en hebben ongeveer een jaar verkering. In deze tijd hebben we een hele sterke band gekregen door alle dingen die we hebben mee gemaakt. We zijn in korte tijd zowel geestelijk als lichamelijk erg naar elkaar toegegroeid.

Op lichamelijke gebied zijn we al heel ver gegaan. Zo ver dat we ons afvragen of het niet zondig is wat we doen. We bevredigen elkaar al een half jaar zonder de barriére van kleren en we hebben elkaar ook al een paar keer oraal bevredigd. We genieten op deze manier erg van elkaar en hebben hierdoor nog niet de behoefde om echt met elkaar naar bed te gaan. We hebben een duidelijke grens afgesproken dat we wel maagd willen blijven tot dat we getrouwd zijn en zijn ook zeker van plan dit vol te houden. We weten alleen niet zo goed hoe we de dingen die we doen moeten zien in het licht van de Bijbel.

Antwoord

Op zich is het fijn dat jullie er bewust voor gekozen hebben om de gemeenschap te bewaren voor binnen het huwelijk. Maar aan de andere kant gaan jullie toch wel heel, heel erg ver en staat het toch al wel min of meer in de sfeer van het hebben van gemeenschap.

De grens tussen nog geen gemeenschap en het wel hebben van gemeenschap is bij jullie toch wel heel erg flinterdun geworden. Er heeft dan wel letterlijk nog geen gemeenschap plaatsgevonden maar daar is dan ook alles mee gezegd, gevoelsmatig komt het toch wel heel erg dicht in de buurt van gemeenschap.

Je loopt op het uiterste randje van de gracht en dan val je er vroeg of laat echt een keer in. Zoals uit eerdere antwoorden van mij is gebleken vind ik toch dat je elkaar niet moet gaan uitkleden. Doe je dat wel dan ga je ongemerkt steeds verder en verder, zoals je zelf hebt gemerkt. Van harte hoop ik dat jullie niet al te lang meer hoeven te wachten met trouwen.

Alie Hoek-Van Kooten