Spanningshoofdpijn

drs. N. Wolswinkel / 3 reacties

Vraag

Ik heb veel stress. Nu heb ik al dagen hoofdpijn boven op mijn hoofd. Wat zijn de symptomen van spanningshoofdpijn? Is dat boven op het hoofd, in het midden? Moet ik me ongerust maken en naar de huisarts? Ik slik continue pijnstillers.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Spanningshoofdpijn kan zich op verschillende manieren uiten. Wat je beschrijft zou goed spanningshoofdpijn kunnen zijn. Wanneer het er op lijkt dat je langer bestaande klachten hebt, die stressgerelateerd zijn, en waarvoor dagelijks pijnstillers nodig zijn, dan lijkt het me goed er iets mee te doen. Het belangrijkste lijkt me de stress aan te pakken, mogelijk kun je dat zelf. Wanneer dat zelf niet lukt, kan een bezoek aan de huisarts nuttig zijn om te kijken welke weg je op moet gaan. Het lijkt me ongezond niets met de klachten te doen.

Drs. N. Wolswinkel

drs. N. Wolswinkel

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Huisarts

Tags in dit artikel:

hoofdpijn
3 reacties
Droppie
zoek de oorzaak van de spanning, en pijnstiller veel slikken is ook slecht!!!!!!
AHHK76
Spanningshoofdpijn kan op verschillende plaatsen zitten. Het kan ook zijn dat er (door spanning) iets vast gaat zitten in je nek en dat dat uitstraalt naar je hoofd. Manuele therapie kan dan helpen.
Probeer je te onstpannen (wandelen/douchen/zwemmen) en over de stress te praten en ga naar de dokter... Continue pijnstillers slikken is echt slecht voor je! Beterschap!
flower94
een tip om je schouders/nek spieren wat losser te krijgen -> ontspannen:
Draai met je arm rondjes, over je hoofd heen naar achteren. Doe dit meerdere malen per dag en je merkt dat je spieren losser komen te zitten.
verder kan je ook je schouders eerst omhoog en dan helemaal naar achteren bewegen,daarna weer naar voren toe ontspannen. Dit moet je wel een paar keer achter elkaar herhalen willen spieren daadwerkelijk losser komen.
Succes ermee en hopen maar dat de hoofdpijn minder wordt!