Medicijn strattera

drs. A. Meijer / 4 reacties

Vraag

Ik slik het medicijn strattera, maar die worden nergens meer vergoedt en het medicijn is superduur. Ik slik capsules van 60 en 40 mg. Wat is een goedkoper alternatief?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragensteller,

Ik neem aan dat je dit medicijn slikt ivm ADHD? Is er een speciale reden dat je dit medicijn kreeg en niet een ander uit dezelfde categorie? Methylfenidaat (Ritalin) wordt volledig vergoed en is in principe eerste keus.

Vriendelijke groet, A. Meijer

drs. A. Meijer

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Ouderkerk aan de Amstel
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

ADHDmedicijn
4 reacties
drj
Waarom 60 en 40 mg? Het is veel goedkoper in plaats daarvan 100 capsules te kopen. 28 capsules vanaf ongeveer 120 Euro. Nog steeds niet niets, maar lang niet zo duur als 60 en 40 apart kopen.

Met vriendelijke groet,

DrJ
wervelwind
Ik slik ook 60 en 40 mg. Ik kreeg capsules van 100 mg voorgeschreven, maar deze kon de apotheek niet krijgen omdat deze niet meer gemaakt schenen te worden? En 60 en 40 mg is al goedkoper dan 80 en 18 mg bij elkaar.
Ik krijg nu alles volledig vergoed, en weet van niks dat dat in 2012 niet meer zo zou zijn? Zal het eens navragen bij mijn verzekeraar.
wervelwind
Ik heb het nog eens nagevraagd bij mijn verzekering, maar het wordt ook volgend jaar nog volledig vergoed vanuit mijn aanvullende verzekering. Er zijn volgens mij nog een paar verzekeringen die het volledig vergoeden, misschien is het een idee om over te stappen naar èèn van deze verzekeringen?
drj
30 seconden googelen.

Het wordt blijkbaar nog steeds geproduceerd

http://www.exmedica.nl/ib-tekst/strattera/h100392
voor Nederland

http://www.docmorris.de/suche/strattera+/page/10-0
rest van Europa

veel plezier