Vloeien na miskraam

dr. Nomen Nescio / Geen reacties

Vraag

Is het normaal dat je na een miskraam nog lang doorvloeit? Ik bedoel, na de miskraam twee weken vloeien en daarna af en toe een dag en dan weer twee dagen niet en vervolgens weer twee dagen?

Antwoord

Beste vragensteller,

De bloedingsduur na een miskraam verschilt per vrouw, maar normaal is het zo dat na een miskraam je nog 1-2 weken kunt blijven vloeien. Zolang u vloeit bestaat er gevaar voor infectie, omdat de baarmoedermond nog iets openstaat. Daarom mag u nog geen tampons gebruiken, geslachtgemeenschap hebben en een bad nemen.

Als het bloeden na twee weken niet stopt, het bloed een onaangename geur krijgt, veel stolsels bevat of als u koorts krijgt dan moet u contact met de huisarts opnemen! Dit kan betekenen dat er nog steeds een deel van het vruchtje aanwezig is (incomplete miskraam). Dit is een risico voor infectie, dus u dient dan echt contact op te nemen met de huisarts!

Lees meer artikelen over:

miskraamvloeien