Niet op hem maar op z’n klasgenoot verliefd

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben verliefd op een twee jaar oudere jongen. Hij zit in klas 5 en een klasgenoot van hem is verliefd op mij, maar ik niet op hem. Ik vind het niet leuk om tegen die jongen die verliefd op mij is te zeggen dat ik niet op hem, maar op z’n klasgenoot verliefd ben. Wat nu?

Antwoord

Je moet gewoon tegen die jongen die verliefd is op je, zeggen dat je niet verliefd bent op hem. Dat jij op z'n klasgenoot verliefd bent, daar zou ik helemaal niets over zeggen. Het zou kunnen zijn (het hoeft niet, maar zou wel kunnen) dat die jongen zo jaloers wordt dat hij negatief gaat praten tegen die andere jongen over jou en dan ben je nog verder van huis. Het is jouw zaak en je moet hem niet in jouw probleem trekken.

Jij bent niet verliefd op die knul, dat zeg je hem. En je bent wel verliefd op die andere jongen. Dat mag je zelf best wel een beetje laten merken, aan die jongen op wie je verliefd bent. Je zou hem ook kunnen schrijven dat je hem aardig vindt en dan kun je uit zijn reactie wel merken of hij er wel of niet verder mee wil gaan. Maar je moet die beide jongens "gescheiden" houden en niet "vermengen".

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid