Zwanger raken

dr. NN | Geen reacties | 05-11-2011| 10:37

Vraag

Kun je zwanger raken wanneer er wel wat sperma in het begin van de vagina is gekomen, of kan dit alleen als het sperma heel diep in de vagina is gekomen?


Antwoord

Beste vragensteller,

Ja, je kunt zwanger raken als er een heel klein beetje sperma in de vagina is gekomen. Je kunt ook zwanger worden als er sperma in de buurt van de vagina komt en via een spoor van vaginaal slijm/vocht naar binnen kan zwemmen.

De kans om zwanger te worden is groter als meer zaadzellen de kans hebben gekregen in de buurt van de baarmoedermond te komen. Als je periodieke onhouding toepast en er gebeurt een ongelukje, kun je proberen het sperma zo snel mogelijk te verwijderen/weg te spoelen. De kans op zwangerschap is dan wat kleiner, maar zeker niet nul.

Een andere mogelijkheid is, als extra zekerheid een spermadodend middel toe te passen. Een goed middel, dat in Nederland helaas niet op de markt is, is Patentex oval (te bestellen via amazon.de).

Als je niet getrouwd bent en dit ongelukje ontstaan is terwijl je iets nader tot elkaar kwam dan je eigenlijk wilde voor het huwelijk, is het geen slecht idee er nog eens over na te denken hoe jullie je grenzen bewaken kunnen.

Lees meer artikelen over:

spermavruchtbaarheidzwanger

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

dr. NN

  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Status:
    Inactief
15 artikelen

Bijzonderheden:
Dokter NN geeft er de voorkeur aan om anoniem te blijven. Gegevens zijn bekend bij de redactie.

Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Toch kiezen voor huisje-boompje-beestje

 Beetje gekke vraag misschien, maar waarom willen jongens verkering/trouwen? Het lijkt dat ze alleen stoere dingen willen, maar uiteindelijk kiezen ze toch voor huisje-boompje-beestje. Daar verbaas ik...
Geen reacties
05-11-2007

Onwijs veel spijt

Ik heb bijna een relatie met een heel lief persoon. Ze is erg bezig met het geloof. Ook heeft ze een paar jaar geleden belijdenis gedaan. Maar nu heeft ze mij pas verteld dat ze een paar jaar geleden ...
4 reacties
05-11-2019

Lid worden van een vakbond

In hoeverre is het geoorloofd om lid te worden van een vakbond? Mijn christelijke collega’s raden dit aan omdat ze hier positieve ervaringen mee hebben. De vakbond heeft voor hen bij oudere werkgeve...
Geen reacties
05-11-2021
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag