Alternatieve manier van gemeenschap

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag over een antwoord dat u gaf. U heeft als antwoord op de vraag of oraal bevredigen mag ja of nee, geantwoord dat u het een "alternatieve" manier vindt van gemeenschap. Maar bij gewoon bevredigen gaat de man dat toch ook op een "alternatieve" manier bij de vrouw naar binnen? Hoe moet ik dat dan zien? (U zegt tenminste -dat kan ik uit uw antwoorden opmaken- dat bevredigen wel mag).

Antwoord

Echte gemeenschap is dat de man met zijn penis bij de vrouw vaginaal naar binnen gaat. Op dat moment beseft ook iedereen dat het om  echte gemeenschap gaat. Als de man met zijn penis bij de vrouw in haar mond naar binnen gaat, spreken we van orale seks. Ik vind dat binnendringen met de penis zo ingrijpend dat ik het toch ook vind vallen onder gemeenschap omdat de man bij de vrouw met zijn geslachtsdeel naar binnen gaat. Daarom heb ik het een alternatieve manier genoemd, wat eigenlijk wel op gelijke voet staat met gewoon gemeenschap hebben. Mijn advies is dan ook: "Ga elkaar niet uitkleden". Als je je daar aan houdt, heb je ook niet met orale seks te maken, zo simpel is dat.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

oraalseksualiteit voor het huwelijk