Mordechai en Esther

Ds. J.R. Lammers / Geen reacties

Vraag

In het boek Esther staat dat Hadassa de dochter van de oom van Mordechai is. Mordechai en Esther (Hadassa) zijn dus neef en nicht van elkaar. Ik lees echter ook weleens dat Mordechai de oom van Esther is. Ik ben nu een boek over Esther aan het lezen ("Van slavin tot koningin"). Hierin staat ook dat Mordechai de oom van Esther zou zijn. Wat zou daar de verklaring voor kunnen zijn?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Mordechai was de pleegvader van Hadassa (de andere naam voor Esther). Hadassa is de dochter van zijn oom en dus zijn nichtje. Hij had haar bij zich in huis genomen toen haar ouders overleden waren.

Ds. J. R. Lammers

Ds. J.R. Lammers

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Nijbroek/Amsterdam