Masturbatie niet schadelijk

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Beste mevrouw Hoek, ik heb een vraag over masturbatie. U heeft er al veel over geschreven. Ik, meisje 23 jaar, heb er ook jaren mee getobd. Nu ben ik bang dat het schadelijk is voor je lichaam. Kunt u mij daar wat meer over vertellen? Bovendien heb ik nog nooit verkering gehad en zelfs nog nooit gezoend. Hier schaam ik mij erg voor. Is dat raar? Hartelijk bedankt en vriendelijke groeten.

Antwoord

Inderdaad zijn hier al eerder vragen over gesteld. Op zich is masturbatie absoluut niet schadelijk voor je lichaam, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ook hoef je je niet te schamen voor het feit dat je nog nooit verkering hebt gehad en zelfs nog nooit hebt gezoend. Je bent gewoon de ware nog niet tegen gekomen. De een is daar vroeg mee en de ander wat later. En als je nog geen verkering hebt gehad is het toch logisch dat je ook nog nooit hebt gezoend. Je zou toch niet zomaar met iemand willen zoenen met wie je geen relatie hebt? Het is dus echt niet raar.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

zelfbevrediging