CD "De psalmen opnieuw gezongen"

drs. I. A. Kole / 3 reacties

Vraag

Aan iemand van de Ger. Gem. Al een tijdje zoek ik naar een cd van psalmen die solo gezongen zijn of gezonden zijn door twee of drie personen, want samenzang-cd's vind ik niet prettig om naar te luisteren. Nu ben ik via internet de cd "De psalmen opnieuw gezongen" tegengekomen. Dit is een cd die mij wel aan spreekt en heb hem ook in mijn bezit. Ik vind het prettig om te beluisteren, alleen hier gebruiken ze de psalmberijming van (ik geloof) 1973. Nu is mijn vraag, waarom wordt deze vertaling niet in onze kerk gebruikt? Is daar een reden voor? En is er een soortgelijke solo-cd van de psalmberijming van 1773? Ik heb al heel wat afgezocht, maar ik kan nergens iets vinden. En waar moet ik dan zijn om te vragen of er een mogelijkheid is dat er zo'n cd gemaakt wordt?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Wat u vraagt kan ik zo niet beantwoorden. Cd-1973 ken ik niet. Dat zou een cd met Psalmen uit het Liedboek voor de kerken kunnen zijn. Die nieuwe Psalmberijming wordt niet gebruikt in kerken die behoren tot de rechterflank van de gereformeerde gezindte. Theologische verschillen (o.a.) zullen het struikelblok vormen.

Of er een cd met Psalmberijming 1773 (in solozang) is, kunt u het beste vragen bij een goede christelijke boekhandel en/of een zaak waar cd's met o.a. Psalmgezang gemaakt worden. Succes op uw zoektocht.

Drs. I. A. Kole

drs. I. A. Kole

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Berkenwoude
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

Psalmen
3 reacties
jaop
Tip: probeer de psalmen van sweelinck eens. Voor een voorproefje kun je youtube raadplegen. Het is wel franstalig.
sydneylover
Er was eens een zoekmachine die heette g-o-o-g-l-e. Als je intypt 'de psalmen opnieuw gezongen' guess what?
Zo te downloaden...
appelflap
@sydneylover, goed lezen van de vraag is ook een kunst. Die cd heeft ze al.

@vraagsteller, van Willemijn zijn er meerdere cd's waarop ze de psalmen van 1773 zingt. Over de zangkwaliteiten van Willemijn zijn de meningen echter verdeeld, dus hangt het er net van af of jij het mooi vindt.