Verliefd op muziek

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Ik heb nu vijf jaar verkering. Toen we zo'n twee jaar verkering hadden, ben ik beginnend verliefd geworden op een andere jongen. Muziek betekent heel veel voor mij. Voor mijn vriend niet. Voor die jongen waarop ik verliefd was geworden betekende muziek ook erg veel. Dit trok mij enorm in hem aan. Omdat ik al verkering had, vond ik het niet goed toen ik er achter kwam dat ik verliefd aan het worden was. Ik heb me hier over heen kunnen zetten. Ik heb hem niet meer ontmoet en ik kon er weer echt voor m'n vriend zijn. Nu heb ik die jongen een paar maanden geleden weer ontmoet op een concert. En direct waren die gevoelens er weer. Ik merk nu weer dat ik regelmatig aan hem moet denken en dat ik naar de avonden uitzie waar ik hem zal zien. Dit terwijl nog wel van m'n vriend hou en er niet aan moet denken dat ik hem verdriet zou moeten doen. Toch trekt die andere jongen me ook erg aan. Ik weet het allemaal niet meer. Ik durf zo ook niet aan trouwen te denken. Straks word ik, terwijl we getrouwd zijn, weer verliefd op een ander. Dat kan toch niet. Ik weet niet meer hoe het nu allemaal moet en wat ik moet doen.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Het leven bestaat uit méér dan muziek! Op de een of andere manier houd je van je vriend, ook al geeft hij niet zoveel om muziek als jij dat blijkbaar doet. En dan ontmoet je iemand die jouw interesse op dat specifieke gebied deelt, maar die zeker geen levenspartner wordt, toch? Vriendschappen kunnen heel waardevol zijn. Kun je de muziekliefhebber als ‘gewone’ vriend zien, waarmee je eventueel concerten bezoekt?

Je schrijft "ik heb me er overheen kunnen zetten": dat is goed. Zo merk je, dat liefde ook gaat over het maken van keuzes.

Bespreek je gevoelens met je vriend. Leg hem je dilemma voor, misschien heeft hij nog niet zo in de gaten wat voor jou belangrijk is aan de muziek. Hij kan zijn leven beteren en interesse gaan tonen, toch? En zo niet, bedenk dan wat (en wie) voor jou belangrijk is! Als je getrouwd bent met wie dan ook, zul je best eens iemand ontmoeten die ándere aantrekkelijkheden heeft dan je echtgenoot, maar dan komt naast liefde ook trouw en "je houden aan eenmaal gemaakte keuze" om de hoek kijken!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verkeringverliefdheid
3 reacties
machiels
Als je al vijf jaar verloofd bent, dan weet je toch zeker wel of je met die man de rest van je leven wil delen? Indien niet, dan ziet het er somber uit voor je verloofde. Bespreek het met hem of zet er en punt achter.
Boda6
Muziek maakt een mens ook emotioneel, en als je daar erg gevoelig bent helemaal,
en dan zie je een knappe leuke jongen,die met gevoel muziek maakt, geweldig,maar laat je niet leiden door muziek want dan misleid je jezelf.
succes ermee!
naam
Ik vind het geen sterke relatie en geen vaste grond om op de gaan trouwen! Verkering en dan ondertussen verliefd op een ander...? En dan gewoon doorgaan met verkering hebben...? En bij de eerste beste keer dat je 'die muziekvriend' weer tegenkomt weer verliefde gevoelens voor hem hebben?! Mij lijkt dat een wankelbare liefde voor je vriend. Als je er maar enigzins over droomt om een relatie met 'die muziekvriend' te hebben maak het dan uit met je huidige vriend of neem een rustpauze.
Als je getrouwd was had ik je iets heel anders gezegd....
Verder inderdaag heel belangrijk om je gevoelens met je vriend te delen! Eerlijke en oprecht een relatie hebben. Tkan best goed komen met jou en je huidige vriend, dat geloof ik nog wel...