Mijn vriend heeft veel verkering gehad

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend heeft met veel andere meiden verkering gehad. Ik weet niet hoever hij met ze is gegaan. Ik voel mezelf vaak onzeker, hoewel hij heel vaak laat merken dat hij echt van me houdt en dat hij eerlijk het huwelijk met mij in wil gaan in de toekomst. Moet ik het dan accepteren en er niet over praten of... Eigenlijk vinden wij het heel moeilijk hoe ver we mogen gaan.

Antwoord

Het feit dat hij er niet met je over wil praten, geeft al te denken. Ik kan me goed voorstellen dat je toch wil weten hoever hij gegaan is met de vorige meisjes, want dat moet er niet tussen staan. Zolang je dat niet weet, krijg je daar toch allerlei gedachten over. Dat moet je ook eerlijk tegen hem zeggen. Als hij echt van je houdt zoals hij zegt dan zal hij ook allerlei onzekerheden die bij je leven, moeten willen wegnemen. Als hij er niet over wil praten, dan zou ik zeggen dat ik dat heel moeilijk vind. Hij wil eerlijk met jou het huwelijk ingaan, dan moet hij ook zelf open en eerlijk willen zijn.

Je schrijft verder dat jullie het heel moeilijk vinden hoever je mag gaan. Inderdaad is het heerlijk om in een relatie met elkaar te knuffelen, elkaar te strelen en te omarmen. Tegelijkertijd is het heel belangrijk om met elkaar duidelijke grenzen af te spreken hoever je gaat. Seksuele omgang hoort immers in het huwelijk thuis. Hierover zijn al heel veel vragen geweest, dus lees die er nog eens op na.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering