Hij kan geen relatie aan

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Twee jaar loop ik al rond met gevoelens voor hem. Van mijn kant zou het allemaal wel lukken, maar na meerdere malen geprobeerd te hebben en hij steeds maar geen relatie met mij aankan. Als het er op aan komt word hij onzeker en zit niet lekker in zijn vel, maar ik blijf verliefd en dat komt steeds weer terug want hij zoekt steeds nog contact. Hij zegt dat ik alleen hem gelukkig kan maken. Maar uit ervaring weet ik dat hij altijd ongelukkig was op het moment dat het serieus werd. Ik heb hem er op gewezen dat hij hulp kan zoeken, maar dat wil hij niet, en zegt dat het niet meer nodig is. Ik blijf hier mee rond lopen. Zou graag wat willen, maar weet uit ervaring dat het toch weer uitgaat. Wat is de juiste oplossing/keuze?

Antwoord

Het lijkt er wel op dat wanneer hij geen contact heeft, hij wel verliefd is en als er wel contact is, hij dan niet durft. Inderdaad is het verstandig dat je hem hulp hebt aangeraden, maar daar is hij nog niet aan toe. Als je hulp zoekt, moet je eerst erkennen dat je een probleem hebt en dat kan al heel lastig zijn. Misschien kun je hem aanraden er eens over met een predikant of leider van een jeugdvereniging of iets dergelijks te gaan praten. Dat is wat laagdrempeliger en misschien durft hij dat wel. In ieder geval is dit allemaal wel heel lastig voor jou. Probeer als het kan toch wel gewoon bevriend met hem te blijven. Misschien vindt hij het dan wel minder bedreigend en mogelijk kan er zo langzamerhand wel een relatie tussen jullie beiden ontstaan.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering