Liefdesverdriet

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Mijn verkering is enkele weken geleden uitgegaan; na negen maanden. Ik hield van hem, intens veel. Hij heeft het uitgemaakt omdat hij veel te vaak aan het twijfelen was of wij wel samen een toekomst hadden. Nu het uit is, val ik in een gat. Ik heb bij mijn weten alles gedaan en altijd gevochten voor onze relatie. Het valt enorm zwaar en ik heb ook voor mijn gevoel geen toekomst meer, omdat hij mijn 'alles' was en we heel erg veel met elkaar omgingen. Hoe nu verder?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Hoe nu verder? Doorgaan met ademhalen! Liefdesverdriet is een serieus verdriet: daar mag je best de tijd voor nemen. Onlangs las ik ergens dat het iets met je zelfbeeld doet: je voelt je afgewezen, minder waard, minderwaardig… Spelen die gevoelens bij jou ook een rol? Neem dan gerust de tijd om met jezelf in het reine te komen. Maar laat jezelf niet in dat ontstane gat blijven wegzinken. Deze jongen was gewoon niet de ware voor jou: zo’n twijfelaar had jou toch nooit (blijvend) gelukkig kunnen maken? Als jij alles gegeven hebt wat je te investeren had en het blijkt niet te kunnen . Wees dan trots op jezelf dát je gegeven hebt wat je kon! Liefde die niet van twee kanten komt bloedt dood. De ontstane wond ís er, maar geneest vast en zeker ook wel weer. Bedenk maar, dat het tenslotte beter is ten halve te keren dan ten hele te dwalen.

Een hartelijke groet en veel sterkte toegewenst,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkering
3 reacties
Schans
Bale dat je relatie uit is...

Ik herken me wel in je verhaal! Mijn relatie (alweer een poos terug) is ook uit gegaan en ik heb het er daar erg moeilijk mee gehad.
Geef je verdriet gewoon de ruimte. Maar probeer ook wel leuke dingen te blijven doen en afleiding te zoeken. Bijvoorbeeld een hobby!?

Het hielp bij mij ook om bij iemand mijn verhaal kwijt te kunnen. Ik hoop dat jij ook zo iemand heb, waar je jou verhaal kwijt kan. Soms helpt het om je hart te luchten.

Ik ben het met het antwoord helemaal eens. Misschien dat je het op dit moment zo niet kan zien/ervaren. Maar er zal een tijd zijn dat je er op terug kan kijken met dit gevoel en deze gedachten! Je hebt nu een wond en geef deze wond de ruimte en de tijd die het nodig heeft om weer te genezen.

Ik kwam in die periode net na dat mijn relatie uit was gegaan het volgende tegen in een boek en wil dit ook graag met jou delen:

Laat God toe in je pijn. Vertrouw Hem je wonden toe en behandel ze zelf ook met: zachtheid, gevoel en zelfaanvaarding. Nu is de tijd om Gods liefde voor jou te ontvangen. Hij spoort je aan om geduld te hebben. (Rom 12:12). Het is Zijn wens dat wij ons openstellen voor Zijn heerlijke kracht wanneer wij slechte tijden beleven (Kol 1:11) Dan laat Hij ons zien dat wij wel door kunnen gaan, ook al beweert ons hart van niet!

Mijn wens is ook dat je op God mag vertrouwen. Dat je kan zeggen: als God er voor kiest om mij hierdoor heen te laten gaan, dan zal Hij dit naar Zijn wil voor mij ten goede gebruiken!

Sterkte hiermee!
Daniel
Prachtig antwoord van mevrouw Rots-de Weger, ik moest er ook om lachen, zo is het nu eenmaal.., doorgaan met ademhalen.

Zo heeft Cuby + Blizzards (Harry Muskee) het prachtige lied geschreven: 'Some body will know someday' geschreven nadat een meisje de verkering uit gemaakt had. Er staat geen onvertogen woord in dit bluesnummer. Dat zal zelfs Koos de Jong moeten toegeven, zelfs niet als je het achterstevoren draait. Maar zo mooi en zo troostrijk ook.

Maar Christen of heiden, iedereen heeft liefdesverdriet, vragenstelster......luister eens naar Some body will Know someday op you tube......dat geeft ook troost.
Persoonlijk weet ik dat liefdesverdriet je kan slopen, sterkte .
gijsbert
heel veel sterte joh, dit is een van de ergste inerlijke pijnen die een mens kan overkomen. je bent al zo naar elkaar toegegroeid en opeens word het kapotgerukt. maar stel je vertrouwen allen op God, hoe moeilijk het ook is. ik zelf heb een tijd met wanhoop rondgekeken, waarom deed hij dit?

maar ook voor jou hij zal het ergens voor nodig hebben,

zie alleen op hem,

groetjes