Afstand naar man wordt groter

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik ben een zeven jaar getrouwd en heb twee kinderen. Het afgelopen jaar is er een aantal heftige dingen gebeurd. Ik heb me in dit alles niet gesteund gevoeld door mijn man. We leven langs elkaar heen. En voor m'n gevoel al jaren. Ik ben (daarna) verliefd geworden op iemand anders. Een getrouwde man, die wel naar me luisterde. Het bleek wederzijds te zijn. Omdat we beiden wisten dat dit niet goed was, en beiden inzagen dat het beter was om voor ons eigen huwelijk te vechten, hebben we afstand genomen van elkaar. Beide partners weten ervan. En dit is een drama geweest. Momenteel krijgen we relatietherapie. Maar ik weet het niet. De afstand tussen mijn man en mij wordt groter. Het lijkt of hij niet meer van mij houdt. Wat ik ook doe, wat ik ook zeg. En na zo'n periode 'proberen' denk ik van: laat maar zitten allemaal. Hoe moet ik dit volhouden? Hoe moet ik doorgaan? Als ik hem iets erover zeg, denkt en zegt hij gelijk: "Wij komen nooit op één lijn. Ik begrijp jou toch niet. Ik heb geen zin om erover te praten", o.i.d. Wat moet ik daar nou mee? Ook voel ik dat ik niet 100 procent van hem kan houden op deze manier. Heb ik dan een fout gemaakt door met hem te trouwen? Ja, ik heb daar zeker spijt van. Maar dat is nou een beetje laat. Wat moet ik nu?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Je schrijft dat je relatietherapie krijgt: stel daar je vragen! Dat lijkt me op dit moment de beste weg. Nu is het wel zo, dat de ene therapie de andere niet is, en de ene therapeut is niet de andere...

Wat is het uitgangspunt? Willen jullie weer nader tot elkaar komen en wordt daaraan gewerkt, of neigt het juist naar "een goede regeling die tot een scheiding leidt"? Weet je, ik zou wel meer willen zeggen, maar doe dat niet... want nogmaals: één therapie tegelijk! Bovendien is een gesprék met iemand die je inmiddels hebt leren kennen iets anders dan zo’n anoniem antwoord waarbij ik misschien net iets anders beklemtoon.

Intussen kun je natuurlijk wel een boek lezen over de verhouding tussen mannen en vrouwen of over communicatiepatronen.

Heel veel sterkte toegewenst,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

huwelijk
1 reactie
AHHK76
Wat een moeilijke situatie? Bid tot God dat jij weer verliefd wordt op jouw man en jouw man op jou. Vraag Hem om liefde voor elkaar.... Probeer de moed niet op te geven. Veel sterkte!