Erg jong meisje vind me leuk

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik zit met een groot probleem. Een tijd terug vertelde iemand mij dat er een meisje van 13 jaar (!) verliefd op me was. Ikzelf ben 22, dus u begrijpt dat ik bepaald niet geïnteresseerd was. Ik dacht niet op reageren, dat gaat vanzelf wel over. Echter, het is nu acht maanden later en ze is nog altijd verliefd op me. Wat het nog erger maakt is dat ze nu ook via via achter mijn mobiele nummer is gekomen, zodat ik sinds een week allemaal sms-jes van haar krijg.

Nu heb ik een enorme fout gemaakt: ik heb een sms teruggestuurd met de vraag hoe ze achter mijn nummer is gekomen. Achteraf gezien heel dom, ik kreeg direct een (nogal bang) sms-je terug of ik toch alsjeblieft niet boos wilde zijn op die persoon die haar mijn nummer heeft gegeven en dat ik dan maar boos moest zijn op haar, want dat het haar schuld was. Toen vond ik het ook weer een beetje zielig, dus heb ik terug ge-smst dat ik niet kwaad was. Opnieuw begreep ze m'n bedoeling verkeerd. Nu dacht ze dat ik het juist leuk vond.

Hoe kan ik het nu het beste aanpakken? Gewoon negeren, of iets anders? Ik wil haar niet kwetsen: niet dat ik mezelf overschat of zo, maar 13 jaar is een moeilijke leeftijd. Ik hoop dat u mij advies kunt geven.

Antwoord

Inderdaad is het een probleem als iemand zo achter je aan blijft zitten. Ik zou haar toch heel duidelijk zeggen dat je niets voor haar voelt en dat je wilt dat het sms’en afgelopen is. Ze is kennelijk erg verliefd op je en alleen door duidelijk te zijn dringt het misschien tot haar door dat dit niets kan worden. Juist omdat je nog niet zo heel duidelijk bent geweest, denkt zij dat je het misschien toch wel leuk vindt en gaat ze er mee door.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid