Kerken bij de Gereformeerde Gemeenten

drs. I. A. Kole / 2 reacties

Vraag

Een vraag aan iemand van de Gereformeerde Gemeenten. Ik heb nu sinds Pasen bij de Gereformeerde Gemeenten gekerkt. Ik kan mij heel goed vinden in wat er inhoudelijk verteld wordt. Zelf heb ik mij voorgenomen binnenkort voor deze kerk te kiezen. Zelf kom ik uit een niet-gelovig gezin en heb ook geen gelovige achtergrond. Verder ben ik (actief) bezig met het geloof, sinds drie maanden en ben door een vriendin bij deze kerkelijke stroming gebracht. Als ik kijk naar mijn muzieksmaak en ideologische achtergrond, dan past het allemaal in het plaatje van de Gereformeerde Gemeenten. Kortom, ik heb een aardig 'zuiver' verhaal, met hier en daar een paar kanttekeningen door zonden. Nu mijn vraag: Wat is nu de beste manier om tot het geloof (in de Gereformeerde Gemeenten) te komen?

Antwoord

Heel fijn dat je goede ervaringen opgedaan hebt in de kerk en waarschijnlijk heeft je vriendin een goede bijdrage daarin geleverd. Mijn advies is om met de dominee of de ouderling van de gemeente contact op te nemen, of met de voorzitter van de evangelisatiecommissie in de gemeente, om wegwijs te raken in de kerk en de Bijbel.

Het is ook mogelijk dat je kontakt opneemt met de coördinator (landelijk) van de evangelisatie. Dhr. G. Baan, 0252-424544 (gbaan@filternet.nl); via hem is ook materiaal te krijgen voor 'beginners'!

God heeft jou door mensen de weg gewezen naar Hem! Bid om wijsheid en ook om mensen die je de waarde van het geloof in de God van de Bijbel aangeven: leesbare brieven van de Heere God! Daar heb je heel veel aan, want die luisteren en gunnen je het geloof, het vertrouwen van harte!

Bid elke dag! Lees elke dag een stukje uit de Bijbel aan de hand van een dagboek!

Drs. I. A. Kole

2 reacties
EVA
Hoi

: Wat is nu de beste manier om tot het geloof (in de Gereformeerde Gemeenten) te komen?

Je komt niet tot geloof dmv een kerk maar door genade van Jezus, Hij heeft voor jouw zonden aan het kruis gehangen Hij heeft jouw zonde gedragen, is gestorven voor jouw, het is volbracht (en daar hoeft niets meer bij van jouw of mij)en dat is het kado wat God de Vader ons geeft, en wij mogen dat aanpakken, aanvaarden, in de bijbel lees ik in romeinen 10 Als uw mond belijdt dat Jezus de Heer is en uw hart gelooft dat God hem uit de dood heeft opgewekt, zult u worden gered. 10 Als uw hart gelooft, zult u rechtvaardig worden verklaard; als uw mond belijdt, zult u worden gered. 11 Want de Schrift zegt: ‘Wie in hem gelooft, komt niet bedrogen uit.
Tot geloof komen doen we niet door onze eigen goede werken (bijbellezen, bidden ) is ook belangrijk maar daar verdienen we niet de Hemel mee, God wil een relatie als Vader met ons en denk dat maar aan een realtie vader-kind. God wil dat we aanvaarden dat Hij Zijn Zoon gaf voor jouw en mijn redding.
Ik zou je aan willen raden te zoeken via internet naar een alphacursus bij je in de buurt, daar leer meer over het geloof, waarom God Zijn Zoon gaf. Je kan ook kiezen voor internet cursus via de evangelische omroep waarom Jezus, of Ik zoek God, je kan dat op hun site vinden. ook stichting jijdaar, heartcry zijn aan te bevelen naast wat de beantwoorder al aangeeft.
Onderzoekt de bijbel en bidt dagelijks tot God, als je er met me over door wil praten dan mag je me mailen., of als je met vragen zit, evangelie@live.nl
oscarku
Ik dank u voor u antwoord Drs. I. A. Kole

Ik heb gisteravond contact gehad met de dominee na de avond dienst van de kerk waar ik heen ga.
(Het opvallende is dat toen ik naar de kerk ging in origineel dat idee niet eens had. Ik wilde het op hemelvaart doen. ) En daarop het nodigde hij mij uit voor een gesprek in zijn huis voor op de koffie. Dat was een plezier en waardevol gesprek en als het goed is komt er een programma einde van deze maand voor personen die tot geloof zijn gekomen/of willen komen. En aansluiting zoekt bij de Gereformeerde gemeente. En de dominee gaf mij na het gesprek een zelf geschreven boek mee genaamd : Bekering .
Erg toepasselijk lijkt mij zo.

Met andere worden... ik heb dit ervaren als een kwestie van doen.

MvG. Oscar

En PS evangelist ik dank u ook voor u antwoord.. Alleen u antwoord past niet helemaal want ik ben tot geloof gekome0n. En nu ik tot geloof gekomen ben ben ik God verschuldigd mij bij een kerk een te sluiten vandaar ook " het geloof (in de Gereformeerde Gemeenten) te komen?" die vraag constructie.