Verliefd op twee jongens; een is christelijk en de ander niet

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben verliefd op twee jongens; een is christelijk en de ander niet. Maar het grootste probleem is dat hij die niet christelijke is, heel aardig doet tegen mij en ik ken hem van vakantie. Volgens mij is hij ook op mij, maar ik weet niet wat ik moet zeggen als hij mij vraagt en wat mijn ouders er van vinden. Ik durf het ook niet aan ze te vragen. En hij die wel christelijk is heeft bij mij in de klas gezeten, maar volgens mij is hij niet op mij. Dus zou u me a.u.b. advies kunnen geven?

Antwoord

Als je verliefd bent op twee jongens tegelijk, dan is het het beste om even helemaal niets te doen. Eigenlijk kun je niet op twee jongens tegelijk verliefd zijn, maar vind je ze allebei wel erg aardig. Je kunt wel meerdere mensen tegelijk aardig vinden. Maar nu één van beiden niet christelijk is, wordt het eigenlijk alleen maar makkelijker. In de Bijbel staat heel duidelijk dat je geen juk moet aantrekken met een ongelovige. Ik kan je een duidelijk advies geven. Begin geen verkering met iemand die ongelovig is. Zelden gaat een ongelovige met de gelovige mee. Meestal is het andersom. Dus bouw in ieder geval de verliefdheid naar de niet-christelijke jongen toe af

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid