Jong en vroeg trouwen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben nu 17 jaar en we willen over een jaar trouwen. We hebben nu anderhalf jaar verkering en hij is 23! Gebeurt dat vaker dat men zo vroeg trouwt, of ben ik echt de enige die vroeg trouwt, terwijl ze niet hoeft te trouwen?

Antwoord

Inderdaad ben je nog wel erg jong om te trouwen. Aan de andere kant trouwden meisjes in de Bijbel allemaal al op jonge leeftijd. Als je echt zeker bent van elkaar en het goed doordacht en overdacht hebt en je beide ouders staan er ook achter, zie ik geen reden waarom je niet zou kunnen gaan trouwen. In ieder geval een heel gelukkig huwelijksleven toegewenst.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

trouwplannen