Kei-leuke jongen met vreselijke trien

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben enorm verliefd op een kei-leuke jongen, maar ik heb gehoord van een goede vriendin dat hij mij een vreselijke trien vindt. Wat kan ik doen? Moet ik tegen mijzelf zeggen dat ik van iemand anders moet gaan houden of moet ik het aan hem zelf gaan vragen? Ik wil eigenlijk niet stoppen met van hem te houden. Ik denk dat ik mijn hele leven lang van hem zal houden, ook al ben ik later MISSCHIEN al met iemand anders getrouwd.

Antwoord

Het is nog maar de vraag of hij de waarheid tegen jouw vriendin heeft gesproken. Misschien wil hij het wel niet weten voor jouw vriendin. Of je ziet jezelf door de ogen van die jongen op wie je verliefd bent en dan kun je je gewoon niet voorstellen dat hij jou misschien ook aardig zou kunnen vinden. Ik weet verder je omstandigheden niet, maar waarom zou je niet eens een praatje gaan maken met hem. Of hem een brief schrijven dat je het altijd weer leuk vindt om hem te zien en of hij het niet leuk zou vinden om eens nader kennis te maken. Om verder te komen, zul je hoe dan ook contacten moeten leggen, daar zit gewoon niets anders op, dus trek de stoute schoenen aan.

Iedere verliefdheid gaat vroeg of laat over. Als je iemand anders ontmoet die je aardig vindt, dan zul je zien dat deze jongen meer en meer op de achtergrond komt te staan en dat het gevoel voor hem echt uitdooft. Later zul je er bij jezelf misschien nog wel om glimlachen als je aan je vroegere verliefdheden terugdenkt.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid