Verliefd op een jonger iemand

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Vraag 1: Ik ben verliefd op iemand die 2,5 jaar jonger is als ik. Kan dat wel ooit iets worden?

Vraag 2: Ik hou heel veel van een jongen. Alleen is hij wel jonger dan mij; ongeveer twee jaar. Kun je wel verkering hebben met een jongen die jonger is dan jij, want de jongen is toch eigenlijk altijd ouder dan het meisje?

Antwoord

Dat jullie dat zo schrijven, wijst er wel op dat het meisje (ongeveer) 2,5 jaar ouder is dan de jongen, want anders zou je die vraag, denk ik, niet hebben gesteld. Een dergelijk leeftijdverschil vind ik helemaal niet onoverkomelijk en nog helemaal binnen de "normale variatie" vallen.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

leeftijdsverschil