Icsi-behandeling

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Is het als christen verantwoord om een icsi-behandeling toe te passen?

Antwoord

Deze techniek wordt toegepast bij mannelijke onvruchtbaarheid. Er zijn zo weinig zaadcellen aanwezig dat de kans op een spontane bevruchting nihil is. De techniek gaat dan als volgt: Er wordt bij de vrouw een eicel weggenomen en die wordt onder de microscoop bevrucht met een zaadcel van de eigen man. Uiteraard moet je dan afwachten of het bevruchte eitje zich verder gaat ontwikkelen. Als dat inderdaad het geval blijkt te zijn, dan  wordt het bevruchte eitje vervolgens teruggebracht in de baarmoeder in de hoop dat het zo zal uitgroeien tot een voldragen baby.

Wanneer deze techniek wordt toegepast binnen het de huwelijk en er voor gezorgd wordt dat er geen overtollige vruchtjes komen, lijkt het mij Bijbels-ethisch verantwoord. Dit is in het kort een antwoord op je vraag.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

isci en ivfkinderloos