Veel spugen

dr. Nomen Nescio / Geen reacties

Vraag

Sinds enkele weken word ik ‘s nachts wakker en weet niet waar de deur van de slaapkamer is. Ook vind ik mezelf aan het voeteneind of op het bed van mijn man. Daarnaast moet ik veel spugen en doordat ik me niet kan oriënteren, spuug ik maar waar ik lig of sta. De dag erna ben ik erg moe en kan er niet veel meer van herinneren. Ik ben me ook bewust dat ik op de dag veel vergeet. Ben net boven de 50 jaar en maak me best een beetje zorgen hierover. Enig idee wat ik mankeer? Ik durf niet zo goed naar mijn huisarts hiermee.

Antwoord

Beste vragensteller,

Ik kan niet zo zeggen wat er met u aan de hand is, daarvoor moet ik meer informatie hebben. Ik denk echter dat dit een serieuze klacht is waarmee u naar uw huisarts moet gaan! Een aantal vragen zijn misschien goed om voor uzelf op een rijtje te hebben (vergemakkelijkt denk ik ook het consult bij de huisarts):

-Zijn er nog bepaalde omstandigheden waaronder de klachten optreden?

-Zijn er omstandigheden die de klachten verergeren of juist doen ophouden?

-Hoe vaak treden de klachten op?

-Wanneer u wakker wordt bent u dan totaal gedesorienteerd of kunt u alleen bepaalde punten niet herkennen, zoals de deur, etc.?

-Wanneer treedt het spugen op; in de nacht of 's morgens vroeg?

-Nog andere klachten, zoals ongewild gewichtsverlies, hoofdpijn, etc?

Sterkte!

Lees meer artikelen over:

duizeligmedischmisselijk