Grote kwab in hals

Henk Jan Westeneng / Geen reacties

Vraag

Ik kreeg in april vorig jaar een grote kwab in mijn hals (opgezette klier). Ook heb ik al heel lang een opgezette buik. Ik lijk wel zeven maanden zwanger. Heb een echo laten maken van mijn buik (lucht) en de klier is onderzocht door middel van een echo en punctie. Er zaten wel onrustige cellen in, maar geen maligne kenmerken. Er zou een biopsie gemaakt worden, maar toen was de klier niet meer opgezet, dus dat ging niet. Inmiddels heb ik weer een grote kwab en nog steeds een opgezette buik. Wat nu? Moet ik teruggaan naar de dokter of wachten tot het weer overgaat? Ze kunnen niks vinden. Ook zweet ik vreselijk en ben erg moe.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ik weet niet goed in hoeverre je klachten uitgezocht zijn en hoe erg je klachten op dit moment zijn, maar als ik je vraag goed lees, begrijp ik daaruit dat je vooral (erg) ongerust bent over je gezondheid. Vooraf wil ik daarom zeggen dat als je denkt dat je een ziekte hebt, het altijd belangrijk is om naar de dokter te gaan. Als de dokter aangeeft dat er geen oorzaak gevonden kan worden kan het wel heel belangrijk zijn om bijvoorbeeld met je huisarts te bespreken dat je toch erg ongerust bent, dat dit je belemmert in je dagelijks leven en of hij/zij je daarmee kan helpen. Kortom, ik kan niet precies inschatten wat de situatie op dit moment is, maar de dokter kan dat zeker wel, dus als je het niet vertrouwd (bijv. de kwab in je hals, het zweten, de vermoeidheid) of je ongerust maakt moet je zeker even naar de dokter gaan.

H. J. Westeneng

Henk Jan Westeneng

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Nijmegen
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:
    Functie: arts en onderzoeker

Tags in dit artikel:

buikmedisch