Christelijk vmbo-onderwijs

G.J. Jansen / Geen reacties

Vraag

Ik doe vmbo kader en wil volgend jaar het liefst iets als christelijk onderwijs krijgen. Is dit mogelijk? Bestaan die scholen? Want ik zie veel hbo-scholen maar als (v)mbo-leerling heb je toch ook recht op onderwijs in je geloof? Bij voorbaat dank!

Antwoord

Beste vragensteller,

Er bestaan inderdaad (en gelukkig!) christelijke scholen voor mbo (roc). Je moet dan wel zelf bekijken wat het begrip christelijk concreet inhoudt voor het onderwijs. De christelijke identiteit kan per school en opleiding namelijk sterk verschillen.

Daarnaast is er ook reformatorisch mbo via Het Hoornbeek. Ze verzorgen diverse opleidingen op vijf verschillende locaties in Nederland.

Veel succes bij het maken van je keuze!

Met vriendelijke groet,
G. J. Jansen

Tags in dit artikel:

studiekeuze