Vriendin heeft problemen thuis en twijfelt

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb verkering met mijn vriendin en hou van haar. Zij houdt ook van mij. Zij heeft veel problemen thuis met de familie, daardoor is ze vaak depressief. Ik vind het vaak moeilijk om haar te begrijpen en haar te helpen (ik wil dat wel). Zij twijfelt de laatste tijd aan onze relatie omdat zij denkt dat we niet met elkaar kunnen praten. Is er een verband tussen problemen thuis en het verlopen van een relatie? Hoe zou u er mee omgaan als je wel van elkaar houdt maar toch wel twijfelt omdat je het gevoel hebt niet alles kwijt te kunnen?

Antwoord

Je schrijft dat je vriendin vaak depressief is. Ik denk dat je bedoelt dat ze vaak somber is. Het valt ook niet mee voor een jonge meid als het thuis niet lekker loopt en als er veel spanningen zijn. Dat kan enorm op je drukken en zo je verkering overschaduwen. Dat is echt niet niks! Ze is natuurlijk ook bang dat jij het niet (helemaal) zult begrijpen omdat het vaak zo moeilijk uit te leggen is hoe erg zoiets op je kan drukken. Als je dan somber bent, dan voel je die fijne gevoelsn van verliefdheid en liefde ook veel minder. Misschien is je vriendin door de hele situatie thuis ook wel bang dat zij later die problemen zelf ook zal krijgen en ziet ze bij voorbaal al tegen een huwelijksleven op. Probeer maar heel lief te zijn voor haar en zeg haar dat je haar graag wilt begrijpen en steunen in alles wat zij meemaakt.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verkering