Toch weer contact

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Ik ben al een hele tijd (langer dan een jaar) verliefd op een jongen. Ik heb hem laten weten dat ik hem leuk vind en hem beter wil leren kennen. Heb hem gevraagd om een keer op visite te komen. Nu was zijn antwoord: ik denk dat het beter is om niet te komen. Ik denk dat ik niets voor je voel. Toch zoekt hij mij iedere keer weer op, maakt een praatje of zoekt oogcontact. Ik blijf verliefd op hem en wil heel graag meer contact met hem. Omdat ik hem al heb laten weten dat ik hem beter wil leren kennen, durf ik niet nog een keer naar hem toe te stappen. Wat kan ik doen? Mijn gevoel naar hem toe nog eens duidelijk maken of op hem wachten totdat hij iets onderneemt? Daar word ik ook niet goed van. Wat moet ik hiermee?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Hij denkt, dat hij niets voor je voelt maar zoekt toch iedere keer weer contact. Dat is lastig. Vooral als jij verliefd blijft. Toch denk ik dat je moet kiezen: zo doorgaan en je ongelukkig voelen óf de keuze maken om hem niet meer te ontmoeten. Geef dit hele gebeuren even tijd door afstand te nemen, zodat je ‘nuchter’ kunt reageren op zijn praatje of het oogcontact!

Vanzelf zal dan wel duidelijk worden waarom hij nu contact blijft zoeken. Is hij toch verliefd op je, of kickt hij op jouw aandacht? Misschien stopt het, als jij hem de rug toekeert. Dan is zijn motief duidelijk. En anders kun je altijd later nog zien of je de kans krijgt om hem inderdaad beter te leren kennen.

Sterkte gewenst, hoor!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verliefdheid
3 reacties
helmuthoorn
Lijkt me beter dat jij je gaat richten op je studie en het werken aan je toekomst, of je in elk geval een poos met andere dingen bezig gaat houden en inderdaad afstand te nemen.
Laat je niet door hem aan het lijntje houden, want daar lijkt het wel een beetje op.
Jo_Pedago
Grote kans dat juist wanneer je doet alsof het je niets doet wanneer hij contact met je zoekt, dat hij je ineens wel echt wil.. Moeite voor iemand moeten doen maakt iemand vaak aantrekkelijk. Laat vooral niet met je sollen, dat kost je ontzettend veel energie en pijn.
An28
Ik richt me ook volledig op mijn werk, dan ben ik met andere dingen bezig en hoef ik even niet aan hem te denken. Ik heb geprobeerd om volledig afstand van hem te nemen, maar ontmoeten blijf ik hem toch omdat we in hetzelfde dorp wonen en ik hem iedere week ontmoet. Om hem echt niet meer te ontmoeten, zou ik iets moeten laten wat ik erg graag doe, nl zingen. Daar ontmoet ik hem nl iedere week. Daarom blijft het lastig. Het beste is om voorlopig even niet meer te gaan zingen. Maar dan moet ik iets wat ik heel graag doe en wat echt ontspanning is naast mijn werk, voor hem moeten laten. In ieder geval bedankt voor het meedenken!