Afvallen na een buitenlandse reis

Henk Jan Westeneng / Geen reacties

Vraag

Sinds de vakantie in het buitenland blijf ik maar afvallen. Ik was in 14 dagen 15 kilo kwijt. Ik dacht dat dit kwam door veel water te drinken, weinig en andere eetgewoontes. Maar nu alles weer gewoon is blijf ik afvallen. Ik eet gewoon zoals altijd. Het gaat niet zo hard gelukkig, maar toch! Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen?

Antwoord

Voor afvallen na een buitenlandse reis heb ik maar één advies: een arts bezoeken. Ik weet niet in welk land je geweest bent en of je daar nog andere dingen gemerkt hebt (bijv. koorts, diarree, of dat andere mensen in je omgeving ziek waren). Verder weet ik ook niet hoe lang je al terug bent en of je momenteel alleen afvalt of dat je ook nog andere dingen opgemerkt hebt. Ik kan dit lijstje nog verder uitbreiden maar dat zal je huisarts ook doen dus het beste is om op korte termijn een afspraak te maken bij je huisarts (ook al val je alleen af en heb je geen andere klachten).

H. J. Westeneng

Tags in dit artikel:

dieetmedisch