Heel erg slecht gebit

drs. G.H. Hoek / 1 reactie

Vraag

Ik ben een jonge vrouw van rond de 23, heb een heel erg slecht gebit, vele gaatjes en heel veel tanden en kiezen waar de helft al van afgebroken is. Dit alles heeft maar één oorzaak en ik weet ook wat die oorzaak is. Ik durf echt niet meer naar de tandarts te gaan. Al vier keer heb ik een afspraak afgezegd uit pure angst, omdat ik zelf weet dat ze er bijna niks meer aan kunnen doen en ik waarschijnlijk over moet gaan op een kunstgebit. Wat moet ik doen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Ik heb een heel goed en bruikbaar advies voor je! Eerst wil ik zeggen hoe rot ik het voor je vindt dat je zo geplaagd wordt door pijn en mogelijk ook gêne door dit beschadigde gebit. Bovendien kan ik je zeggen dat er vaak nog heel wat mogelijk is terwijl je dit zelf mogelijk niet meer verwacht. Ik heb al heel vaak meegemaakt dat de patiënt de situatie door zijn angsten te somber inzag.

De oplossing voor jouw probleem is de angst-tandarts. Deze speciaal opgeleide tandarts heeft echt heel veel ervaring in het succesvol behandelen van mensen met angsten zoals de jouwe. De angst-tandarts is een persoon die de vaardigheden van een tandarts combineert met veel kennis van de psychologie. Neem voor een angst-tandarts contact op met een centrum voor bijzondere tandheelkunde (CBT) bij jou in de buurt. Je kunt ook een verwijzing krijgen via je eigen huisarts.

Uiteraard ben je ook van harte welkom bij mij in de praktijk. Mijn telefoonnummer is 0318636936. Ik beloof dat we tijdens een eerste bezoek alleen zullen kijken en praten. Je hoeft daarom niet bang te zijn dat we tijdens dit bezoek ook maar iets zullen doen waar je angstig voor bent! Voor informatie over tandartsangst kun je deze site bezoeken.

Succes en misschien tot ziens,
Drs. Henk Hoek

Tags in dit artikel:

medischtandarts
1 reactie
zandkasteel
Dat is een mooi aanbod, want ik heb wel eens gehoord dat er een erg lange wachtlijst is voor angst-tandartsen.