Per ongeluk naar bed

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb nu al zo'n acht maanden verkering met een heel lief christelijk meisje en wij willen absoluut niet met elkaar naar bed of met elkaar seks. Maar omdat het al een keer per ongeluk is gebeurd, gebeurt het vast nog wel een keer. We blijven proberen om dat te voorkomen en we blijven bidden tot God dat hij ons mag helpen hiermee. Maar is het misschien niet beter om het op een moment gewoon uit te maken of maar te gaan trouwen?

Antwoord

Het wordt inderdaad een stuk moeilijker als je al een keer met elkaar naar bed bent geweest om dan een volgende keer een stapje terug te doen en niet weer met elkaar naar bed te gaan. Ik neem aan dat jullie veel van elkaar houden, dus uitmaken om die reden is geen optie (en hoe moet dat dan in een eventueel volgende verkering, dan loop je daar toch weer tegen aan?).

Maak heel erg duidelijk samen afspraken tot hoever je zult gaan bij het beminnen van elkaar. Beloof elkaar plechtig dat je je er ook echt aan zult houden, anders heeft het geen zin om afspraken te maken. Begeef je ook niet onnodig in de "gevarenzone".

Kijk als je veel samen alleen bent op een kamer, dan wordt het gewoon allemaal veel moeilijker. Je weet best zelf wel in welke situatie(s) het gewoon heel moeilijk is om de grenzen in het oog te houden, zoek die situaties dan ook niet op. Je moet er gewoon samen heel bewust je best voor doen om niet met elkaar naar bed te gaan. Ook hoop ik voor jullie dat de omstandigheden zo zijn dat je niet te lang meer hoeft te wachten voor je met elkaar kunt gaan trouwen.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

seksualiteit voor het huwelijk