Anderhalf jaar verkering en elkaar alleen zondags zien

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb nu al anderhalf jaar verkering en nog vinden mijn ouders het eigenlijk teveel als we behalve 's zondags (ook alleen nog maar tussen twee diensten in trouwens) nog een keer door de week bij elkaar komen. Hoe kan ik hen duidelijk maken dat het voor mij ook heel moeilijk is als ze steeds daarover zeuren? En hoe kun je daar normaal over praten zonder dat je ouders gelijk boos worden?

Antwoord

Vraag allereerst naar de reden van je ouders waarom ze liever hebben dat jullie elkaar niet nog eens door de week zien. Met alleen maar verbieden kom je niet zover, daar krijg je alleen maar een gespannen sfeer van. Vinden je ouders jullie nog te jong of zijn ze bang dat de studie gevaar gaat lopen? Probeer er op een rustig moment samen eens over te praten. Vraag dus eerst uitleg naar het waarom en misschien kun je dan hun zorgen wegnemen. Als je al anderhalf jaar verkering hebt en je ziet elkaar alleen tussen twee kerkdiensten in, dan kan ik mij voorstellen dat je elkaar ook graag door de week nog eens ziet. Je moet elkaar goed kunnen leren kennen alvorens je gaat trouwen.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering