Voorgangers in de PKN

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Wie zijn eigenlijk belangrijke voorgangers in de PKN?

Antwoord

Wat bedoel je precies met je vraag? Gaat het om predikanten die regelmatig spreekbeurten houden, gezag hebben, deel uitmaken van de kleine synode of moderamen? In het laatste geval kun je het best de website van de PKN raadplegen. Verder is deze vraag niet te beantwoorden. Wat de een een belangrijke dominee vindt, zegt een ander helemaal niets. Nog afgezien het feit dat de meeste predikanten er al helemaal niet van houden om op een voetstuk geplaatst te worden.

Redactie Vragenrubriek

5 reacties
sydneylover
Belangrijke voorgangers in iedere kerk zijn diegene die de boodschap van Johannes 3 vers 16 in zijn geheel proclameren!
EVA
Marcus 9>33 Ze kwamen in Kafarnaüm. Toen ze in huis waren, vroeg hij hun: ‘Waarover waren jullie onderweg aan het redetwisten?’ 34 Ze zwegen, want ze hadden onderweg met elkaar getwist over de vraag wie van hen de belangrijkste was. 35 Hij ging zitten en riep de twaalf bij zich. Hij zei tegen hen: ‘Wie de belangrijkste wil zijn, moet de minste van allemaal willen zijn en ieders dienaar.’ 36 Hij pakte een kind op en zette het in hun midden neer; hij sloeg zijn arm eromheen en zei tegen hen: 37 ‘Wie in mijn naam één zo’n kind bij zich opneemt, neemt mij op; en wie mij opneemt, neemt niet mij op, maar hem die mij gezonden heeft.’
appeltaart
Ik denk aan Ds.M. van Kooten, Hij staat nu in Elspeet.
EVA
En waarom deze ds en niet bij ds van campen of noem maar op.....zie wat Jezus zegt.....
TheKeimpe
Ik denk dat weinig mensen de belangrijkste voorgangers kennen... Dat zijn meestal mensen die hun werk in stilte doen.

Maar als je grote namen wilt, kijk dan eens naar het moderamen van de synode of iets dergelijks.