Opheffing hervormd jeugdcontact

Ds. D. Breure / 1 reactie

Vraag

Beste ds. Breure. Ik las uw antwoord over het hervormd jeugdcontact! Wij als rechtse achterban van de hervormde gemeente in de PKN zijn verbolgen over het besluit om het hervormd jeugdcontact op te heffen. Zijn jullie de toerusting van onze jeugd uit het oog verloren? Wat is nu de toekomst voor een bevindelijk hervormde toerusting?

Antwoord

Wij, leden van het voormalig Hervormd Jeugd Contact, zijn ook vol onbegrip over dit besluit van de beide bonden. Momenteel bezinnen we ons op de vraag: hoe verder?

We zijn de toerusting van onze jeugd niet uit het oog en hart verloren, we vinden de ontwikkelingen erg verdrietig. We hopen in een tijd van bezinning, gebed, verootmoediging wegen te vinden/te ontvangen waarlangs we de toerusting toch plaats kunnen laten vinden. We leggen de nood voor de HEERE neer, wachtend op uitkomst, zoekend naar wegen en middelen. Laat het ook voor u/jou een gebedszaak zijn/worden. Dan kan verbolgenheid worden tot verootmoediging/afhankelijkheid en zoeken naar juiste wegen. De “bevindelijk hervormde toerusting” (om je woorden te gebruiken) is nodig, daar zijn en blijven we van overtuigd.

Verder zou je kunnen overwegen om op een passende wijze de HGJB/BHZ van je zorgen in kennis te stellen.

Ds. D. Breure

1 reactie
zandkasteel
Jammer, met verbolgen zijn geef je geen christelijk signaal af. Fijn dat ds Breure dit goed aangeeft!