Zin in seks wordt minder

drs. N. Wolswinkel / 21 reacties

Vraag

Ik (vrouw) ben sinds een half jaar getrouwd en gebruik nu ruim een half jaar de pil. In onze verkeringstijd gebruikte ik die niet en voelde toen een normale/gezonde aantrekkingskracht tot seksualiteit/gemeenschap. Na ons huwelijk voel ik die aantrekkingskracht en 'erotische' spanning duidelijk veel minder. Kan het gebruik van de anticonceptiepil het verlangen naar seksuele gemeenschap verminderen? Of is het feit dat het nu allemaal 'mag' een reden dat het verflauwt. Ik weet ook wel dat er een man/vrouw verschil is en daar gaan we ontspannen mee om. Het is juist dat ik een verschil merk in de tijd verkering/huwelijk en de tijd vóór en na de pil.

Antwoord

Het is bekend dat “de pil” in sommige gevallen een negatief heeft op de libido van de vrouw (zeg maar: de zin in seks wordt minder). Dat zou kunnen passen bij jouw vraag. Je kunt het testen door de pil een maand te laten staan en kijken wat het met de “erotische spanning” doet, zoals je het zelf noemt. Komt die terug, dan zou het zeker de pil kunnen zijn. Soms helpt het een andere pil te kiezen soms ook niet.

Wanneer stoppen met de pil niets uitmaakt, moet je het in andere oorzaken zoeken.

Drs. N. Wolswinkel

Tags in dit artikel:

seksualiteit in het huwelijk
21 reacties
ostrogoot
ooit gelezen in een vrouwenblaadje; stop voor elke keer dat je "het" doet in het eerste jaar van je huwelijk of samenwonen een muntje o.i.d. in een bakje . Haal na een jaar voor elke keer dat het doet een muntje uit het bakje. Resultaat is dat het bakje niet meer leeg komt.
Sex moet je spannend houden om het mandje leeg te krijgen. Als je elke keer het zelfde doet wordt het saai.