Niet hulpeloos en ellendig voelen

Ds. W. van Vlastuin / Geen reacties

Vraag

Aan ds. Van Vlastuin. Ik las een eerder antwoord van u. Bijzonder zoals u het vertelt, het heeft me echt geraakt. Maar als je je nou niet hulpeloos en ellendig voelt, wat moet je dan doen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste worstelaar,

Het antwoord waarop je reageert, is nu juist bedoeld voor mensen zoals jij. Mensen die zo goddeloos zijn dat ze niets voelen van ellende en hulpeloosheid. Dat is juist je ellende dat je geen ellende voelt! Dan heb je een stenen hart bij uitstek nietwaar? Een patiënt die zijn kwalen voelt, kan er ernstig aan toe zijn. Maar de patiënt die zo dodelijk ziek is dat hij geen gevoel meer heeft van zijn kwalen is er nog ernstiger aan toe.

Vaak denken we dat het evangelie bedoeld is voor oprechte goddelozen en boetvaardige goddelozen en nederige goddelozen. Maar jij kunt al deze bijvoeglijke naamwoorden niet voor je goddeloosheid zetten, omdat je een echte goddeloze bent. Dat is nu het grote wonder van Gods genade dat het ook voor echte goddelozen is!

In jouw goddeloosheid is uiteraard geen enkele pleitgrond. Laat dan de verheerlijking van Gods grote Naam in al jouw goddeloosheid een pleitgrond zijn. Heere, indien U een Naam wilt maken door de redding van een goddeloze, dan hebt u in mijn leven een grote gelegenheid! Doe het niet om mij, maar omwille van Uw grote Naam!

Je dr. W. van Vlastuin

Ds. W. van Vlastuin

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Wezep