Slecht voor je borsten

drs. A. Meijer / 7 reacties

Vraag

Mijn moeder zei wel eens dat het slecht is voor je borsten als je er in knijpt. Mijn vriend doet dit wel als we elkaar knuffelen. Is dat slecht voor mijn borsten? En mag dit wel tegenover God?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragenstelster,

Je stelt twee vragen. De eerste is wat mij betreft eenvoudiger te beantwoorden dan de tweede. Het is medisch gezien niet slecht als jouw vriend tijdens het knuffelen in jouw borsten knijpt (ervan uitgaande dat het zachtjes en liefkozend gebeurt).

Jouw tweede vraag vind ik moelijker. Allereerst vind ik het heel goed dat je die vraag ook stelt. Daar gaat het immers om: wat wil de Heere? Het is een natuurlijk en gezond proces als je in een relatie geestelijk en lichamelijk naar elkaar toegroeit. Ik schrijf het bewust in deze volgorde: eerst het geestelijke en dan het lichamelijke. Als je net verkering hebt ga je anders met elkaar om dan als je bijna gaat trouwen (zowel geestelijk als lichamelijk). Als je jezelf rein wilt bewaren voor het huwelijk is het belangrijk om aan het begin veilige en duidelijke grenzen met elkaar af te spreken. Eigenlijk had je dit dus al moeten doen.

Er zijn genoeg goede boekjes geschreven over de verkeringstijd en hoe je met elkaar om moet gaan in het licht van de Bijbel, wellicht kunnen die jou daarbij helpen.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

drs. A. Meijer

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Ouderkerk aan de Amstel
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

borst(en)medisch
7 reacties
Catherine
Moeder heeft gelijk. Het lijkt mij persoonlijk ook niet zo prettig !
bootje
Je hebt knijpen en knijpen...;) Wat ik mij afvraag, zeggen sommige ouders dit om te denken dat ze dan voorkomen dat hun dochters in dit geval sommige dingen gaan uitproberen. Bij ons thuis werdt ook gezegd toen ik klein was, je mag niet aan het roze van je borsten zitten dat is niet goed?????!!
bakvis
ik denk dat dat zo'n fabeltje uit de oude doos is; dat knijpen in je borsten slecht zou zijn!
Tja, of het prettig is...dat ligt eraan wie het doet en waarom!
maar dat het slecht zou zijn is echt onzin! Slecht waarvoor eigelijk?wat zou je er van kunnen krijgen?
Catherine
Waar is knijpen goed voor ? Borstweefsel is teer. het is erg genoeg als een dokter moet onderzoeken, die knijpt dan niet eens.
Denk maar aan de glazen platen van het borstkankeronderzoek, brrrr
drernie
Ik dacht dat we alle vragen wel inmiddels gehad hadden.
pipo
Nou ja wat een vergelijking zeg of je vriend knijpt in je borsten tijdens knuffelen of de glazen platen tijdens borstkankeronderzoek.
bakvis
knijpen is iets héél anders dan het pletten wat bij de mammografie gebeurt!!
moet je wel heel sterk zijn als je zó hard kan knijpen ;)
nee, dat is geen vergelijk!